print

Accrediteringseenheden krijgen als spreker of moderator

U kunt bijkomende accrediteringseenheden (credit points of CP) krijgen als spreker en/of moderator tijdens een navormingsactiviteit of als u bent uitgenodigd als externe spreker tijdens een LOK-sessie.

Op deze pagina:


Externe spreker tijdens een LOK-sessie: hoeveel eenheden krijgt u?


U krijgt:
  • 1 CP voor vergaderingen van minder dan 2 uur
  • 2 CP voor vergaderingen van 2 uur en meer.

Als de CP worden verdubbeld voor een vergadering (bv. wanneer het onderwerp van de vergadering beantwoordt aan het initiatief van de Nationale raad voor kwaliteitspromotie), dan krijgt de externe spreker ook dubbele CP. In dat geval kunt u maximaal 4 CP krijgen.

Als u het woord neemt in uw eigen LOK, dan krijgt u geen bijkomende CP.

Externe spreker tijdens een LOK-sessie: hoe krijgt u uw eenheden?

Het LOK-hoofd geeft uw deelname als spreker tijdens de LOK-sessie zelf in en de bijkomende CP worden automatisch bij uw online-accrediteringsdossier gevoegd.

Spreker of moderator tijdens een vorming: hoeveel eenheden krijgt u?

U krijgt per activiteit tot 2 bijkomende CP:

  • Als de activiteit 2 CP of minder waard is, dan krijgt u het dubbele van het aantal CP dat normaal aan de activiteit wordt toegekend.
  • Als de activiteit meer dan 2 CP waard is, dan krijgt u het aantal CP dat normaal aan de activiteit wordt toegekend en 2 bijkomende CP.

U kunt als spreker en moderator voor dezelfde activiteit geen CP cumuleren.

Als u als spreker en/of moderator deelneemt aan verschillende activiteiten, georganiseerd op verschillende data maar handelend over hetzelfde onderwerp, dan kunt u de bijkomende CP voor deze activiteiten slechts één keer per jaar krijgen.

Spreker of moderator tijdens een vorming: hoe krijgt u uw eenheden?

De organisator geeft uw deelname als spreker of moderator tijdens de vorming zelf in en de bijkomende CP worden automatisch bij uwonline-accrediteringsdossiergevoegd.

Meer informatie

Contacten

Afdeling accreditering artsen en apothekers-biologen

Tel: +32(0)2 739 74 79 (Call center)

E-mail: Info.accredit@riziv-inami.fgov.be

​Maandag en donderdag: van 13 tot 16 u
Dinsdag, woensdag en vrijdag: van 9 tot 12 u.
Gelieve uw RIZIV-nummer klaar te houden